Perşembe, Eylül 07, 2006

Umre ( Bir Düş Gibi )



Berat kandili hasebi ile size umre maceramdan bikaç acemiice fotoğraflar yayınlayayım dedim, Allah herkese nasip etsin, bu gece bağışlananlardan olursunuz inşallah....

..:: Berat Kandiliniz Mübarek Olsun ::..

2 sene önce bi umre maceramız olmuştu. Ramazan ayının son 10 gününü o mübarek beldelerde geçirdik o sene. Zaman kısa olduğu için fazla fotoğraf çekemedim, hem vakitler çok kıymetli hemde acemi olduğumuzdan boşa zaman geçirmemeye gayret ettik.

Şimdi turumuza başlayalım, Önce Medine 'ye indik ve burası peygamber efendimizin kabristanının olduğu Mescid-i Nebevi...













Medine deki otel odamızdan manzara...










Gece...




Mekke deki otel manzaramız, gece...




Kabe'ye giriş 1. kapı...




Kabe'nin çevresinden...




Arafat dağı...




Arafat dağının tepesinden manzara...




Hira dağı. Burada rehber hocamız bize anlatırken çok etkilenmiştim ben...





Hz. Hamza'nın kabristanın yanında bulunan mescid...




Okcular tepesi manzara. Okçular tepesi deyince aklıma Dursun Ali Erzincanlı'nın Uhud adlı şiiri aklıma geliyor, dinlemenizi şiddetle öneririm ( şiiri buradan bulabilirsiniz ). Beni hep ağlatır, çok etkileyici bi sesi var..







Burasıda iki kıblesi olan mescit...










Quba mescidi...




Bir mescidin bahçesi...




Bir ağaç, salkım salkım hurma var üzerinde. Biz gittiğimzide hurma zamanı geçmişti, yinede biraz kalmış. Yanlız bi yaş hurma var ramazanda dağıttılar her iftar, onun tadı unutulmuyor hiç hemde hiç...




Bu şelale, fotoğraf karesinin sonuna kadar ( benim gördüğüm kadarı ) devam ediyor, yapydır...




Orada minarelerin yapısı çok farklı, ben çok sevdim görünüşlerini...




Paşaların kaldıkları oteller... miş...




Burasıda meşhur bi alış-veriş merkezi...




Dönüş için Cidde'ye gidiyoruz...

Arab harf karakterlerine bayılıyorum ben. Özelliklede cep telefonunda nasıl mesaj yazıyolardı merak ediyodum ve gördüm çok sevimli yaa. Duvar yazılarını -biri hariç- tercüme edemeyeceğim, Elhamdulillah ( Allah'a hamdolsun ) demek :) desenize bunu herkes bilir. Güya arapça öğreniyorum, yaw ben hiç bişe öğrenememişim ki :( ..




Yolda giderken belli aralıklarla bu levhalardan vardı. Bunlar öyle şehir, ilçe adı falan değil, bunlar yolda boş konuşmayıp Allah'ı zikretmek için konulan tabelalar ( benim anladığım bu )... Sırası ile önce Sübhanallah çıktı sonra Elhamdulillah, Allahuekber ve bu resimdekide Ezzikrülillah ( Allah'ı zikredin -anın, gündemde tutun- ) anlamında.













Çok acemi olduğumuzdan fazla güzel kareler yakalayamadım, kare olsa makine yoktu makine olunca şarjı yoktu falan, bayağı zorlandım. Bidahaki ( inşallah olursa tabi ) daha güzel olacak...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Resimler tek kelimeyle muhteşem Kuzencim
İnşallah Allah bize ve tüm isteyenlere de nasip etsin. Sana da tekrarını nasip etsin. Oraları görüpte etkilenmemek eldemi. İnsan televizyon da bile ggörünce gözleri doluyor. Düşünemiyorum seni. Yanlız bir sorun var. Yazdıklarını okuyamadım. Türkçe karakterler çıkmamış.
Sevgiler
Mine Young

Serra dedi ki...

Allah Hac nasip etsin, umre tekrarlari versin.

Şehnaz dedi ki...

Ne güzel oralara gidip görebilmek.İnş bir gün bana da kısmet olur da ordaki manevi havayı solurum.Rabbim hacca gitmeyi de nasip eder inş.
Selamlar...

ReNgArEnK ( Nazlı ) dedi ki...

Bu sene direkten döndüm inşallah seneye giderim ben ve benimgibi arzu edenler.. şehnaz hanım sizde inşallah. serracım teşekkürler.. minem çok mercii inşallah beraber gideriz...

tuhfe dedi ki...

Allah kabul etsin.
Insaallah en yakin zamanda hepimize hac farizasini yerine getirmek kismet olur!

أُكتب بالرصاص dedi ki...

wow
really i enjoyed looking at such photos

ReNgArEnK ( Nazlı ) dedi ki...

tuhfe, telekkürler..
tamer, thanks...

hayelci dedi ki...

bence ellerine sağlık çok güzel olmuş resimler ablacım.Allah tamamına erdirsin.