Pazar, Mart 01, 2015

Rize'nin Güz Hali...


Geçtiğimiz son baharın ilk günlerinde bir Rize seyehatim olmuştu. Fotoğraflarımı düzenlerken aklıma blogum geldi. Uzun zamandır ihmal ettiğim bloguma can gelsin niyeti ile Rize fotoğraflarından bir demet paylaşmak istiyorum...



İlk fotoğrafta baba ocağının olduğu mahalleye karşıki dağdan çekilmiş bi fotoğrafla başlayalım...



Üst foto evimizin ön tarafının manzarası. Burada balkon var yazın çay içmesi bammmbaska oluyor......



Burasıda evin yan tarafının manzarası...



Yürüyerek amca evinin bahçesine mandalina toplamaya çıktık, oradan bizim evin görünüşü var üst fotoda. Evimizin tam arkası...



Amca bahçesinden...



Gördükçe üzülüyorum, içi boş virane terk edilmiş köy gibi duruyor mahallemiz. Oysa eskiden nasıl şendi amca evi...



İki adet panaromic fotoyuda şuraya iliştirelim...



Üstteki evin manzarası. Alttaki bizim taraftan daha yukarıya çıkıp karşı mahallenin manzarası...



Ve altta evimizin henüz tadilat olmayan alt katı...



Bu gördüğünüz çubuk o kadar eski ki ben bile hatırlamıyorum bile... Babannem koymuş onu oraya sobanın arkasına denk gelirdi oraya çamaşırlar asılırdı :) babannem ve hiç tanımadığım dedem size de Mevlam rahmeti ile muamele etsin...



Görmüş olduğunuz bu raf bizim herşeyimizdi. Radyomuz orada dururdu kırmızıydı rengi. Nerede kim bilir belkide imha edildi :( Önemli herşey bu rafa konurdu...



Alt katın balkonundan harabe hali bile bana sevimli gözüken bir kare...



Alt katın mutfaktan arka bahçeye açılan kapının kilit sistemi :)



Ve alt katın giriş kapısı...

Eskiden kalma hatıralar...



Taliplisi olduğum babanne yadigârı...



Evden yine çıkıyoruz...



Değirmene doğru hafif yağmurla mini bir gezinti yaptık, işte yakından mahallemizin camisi...






Güz halini öyle sevdimki, ben hiç görmemiştim Kasımda da Rize bir başka....







Ve değirmen...

Şimdi dede (annemin babası) evine gidiyoruz...



Aynı açıdan birde yazın bi fotoğrafını çekmiştim. Sanırım o daha güzel :)



Kapı onundeki iskemle ( biz öyle deriz, nam-ı diğer tabure ) dedemindir. Kış yaz ordan kaldırılmaz. Kendisi aramızdan ayrılalı çok oluyor ama hatırası onu yureğimize hep hatırlatıyor. Canım dedem ve ninem Allah size merhameti ile muamele eylesin...



Hemen o kapının yanındaki mutfak camı...



Dede evinin arka bahçesi...



Annemin baba evinin karşıdan görünümü...



Çayeline indiğimizde mevsimin meyveleri bahçelerden toplanıp gelmiş...
Yakında Gürcistan seyehatinin fotoğraflarını paylaşacağım...


Hiç yorum yok: